Saturday, August 15, 2009

-----> aku rindu sgt~~~~

budak2 yg lahir pd thn 85-90an mesti ingat mase skola rendah dulu:(*Korg mesti suka kalau baca ni)

Sunday, May 24, 2009

Sunday, March 1, 2009

a love cannot be describe by words..it just come to my heart... and i fall in it...

kat bwh nie nasihat tok muda mudi sekalian...get a lesson k...


1. To My Friends Who Are...........SINGLE
Love is like a butterfly. The more you chase it, the more it eludes you. But if you just let it fly, it will come to you when you least expect it. Love can make you happy but often it hurts, but love's only special when you give it to someone who is really worth it. So take your time and choose the best.

2. To My Friends Who Are............NOT SO SINGLE
Love isn't about becoming somebody else's "perfect person." It's about finding someone who helps you become the best person you can be.

3. To My Friends Who Are............PLAYBOY/GIRL TYPE
Never say "I love you" if you don't care. Never talk about feelings if they aren't there. Never touch a life if you mean to break a heart. Never look in the eye when all you do is lie. The cruellest thing a guy/girl can do to a guy/girl is to let her/him fall in love when he/she doesn't intend to catch his/her fall and it works both ways...

4. To My Friends Who Are............MARRIED
Love is not about "it's your fault", but "let’s talk about u n me"...

Saturday, January 17, 2009

AmiNnnn...

-Dalam idop..x byk yg aku harapkan...ape yg aku impikan dan idamkan, aku pcaye aku akan dpt kalo aku usaha..tp andai kata bkn takdir tok dpt ape yg aku idam kan, aku redha...sedey memg lumrah manusia...aku pun manusia yg slalu wat silap...ape yg manis aku akan selalu kenang n pe yg pahet dah pun aku telan. tipu r kalo aku ckp yg aku x rase sket aty ngan ape yg dah jdy dlm mase terdekat nie...pedih sgt aku nak telan, phet sgt smpai rase x terdaya nak bertahan lagi...tp aku tau, ade hikmah ats ape yg jdy kat aku tue..so, aku cume bersabar...kwn, sahabat, teman, rakan dan keluarga...aku syg mereka...andai kate byk kesilapan aku yg x terungkai dlm semua hubungan nie..aku harap biar r ia tersimpul di sebalik kenangan kite bersama kerana aku takot kehilangan insan2 yg aku syg...ape yg aku boleh buat cume berdoa, dan ape yg aku doa aku harap dpt membuatkan jiwa aku tenang tok bebrapa detik nie...hingga saat nye tibe...Doakan aku...

Allah Yang Maha Pemurah, Terima Kasih...
Engkau telah menciptakan dia
dan mempertemukan aku dengannya...
Terima kasih untuk saat-saat indah
yang telah kami nikmati bersama...
Terima kasih setiap pertemuan
yang telah kami lalui bersama...
Terima kasih setiap saat-saat yang lalu....
Aku datang bersujud pada-Mu,
Sucikan hatiku ya Allah...
agar dapat melaksanakan kehendak
dan rencana-Mu dalam hidupku....



Ya Allah, jika aku bukan pemilik tulang rusuknya,
janganlah biarkan aku merindukan kehadirannya
janganlah biarkan aku melabuhkan hatiku di hatinya.
Kikislah pesonanya dari setiap pelusuk mataku,
dan usirlah dia dari relung hatiku...



Gantilah damba kerinduan
dan cinta yang bersemayam di dada ini,
dengan kasih dari dan pada-Mu yang tulus dan murni....
Bantulah aku agar dapat mengasihinya
hanya sebagai seorang sahabat....


Tetapi jika Engkau ciptakan dia untukku...
Ya Allah, satukan hati kami...
Bantulah aku untuk mencintai,
mengerti dan menerima dia seadanya...
Berikan aku kesabaran, ketekunan,
dan kesungguhan untuk memenangkan hatinya...
Urapilah dia agar dia juga mencintai, mengerti
dan menerima aku dengan segala kelebihan dan kekurangan
sebagaimana aku yang telah Engkau ciptakan...
Yakinkanlah dia bahawa aku sungguh mencintai
dan rela berkongsi suka dan dukaku dengannya.
Ya Allah Maha Pengasih,
dengarkanlah doaku ini..



Lepaskanlah aku dari keraguan ini
menurut kasih dan kehendak-Mu.
Allah Yang Maha Kekal...
aku tahu Engkau sentiasa
memberikan yang terbaik buatku,
luka dan keraguan yang aku alami pasti ada hikmahnya
hanya Kau yang mengetahui rahsia di hatiku...




Thursday, January 8, 2009

_CinTa LeLaKi_

Hhmm.lame blog aku nie menyepi, Alhmdlillah ari nie bwu ade mase nak bukak n post..aku ade t'bce pasal cinta seorg insan yg bernama lelaki...so aku nak kongsi dgn yg sudi...renung2 kan dan selamat beramal..hehe.. (",)

Cinta lelaki memang pelik dan aneh, tetapi juga unik. Ia pelik kerana hadir di jiwa seorang lelaki, yang sebelumnya keras, kasar dan kurang romantis; aneh apabila dia sudah lembut dan romantis mudah pula dia berasa sayu pilu dan sensitif hanya dengan kata-kata orang yang dicintainya.

Semuanya ini melambangkan keunikan hati lelaki yang sukar difahami adakalanya lunak tetapi selalunya keras dan kurang simpati. Lelaki tidak berupaya hidup tanpa wanita di sisinya tetapi tatkala sudah memperolehinya, jarang pula hendak menghargainya sepanjang usia.

Lelaki yang benar-benar lelaki, adalah yang disenangi pasangannya, seorang wanita bernama kekasih mahupun sudah bergelar isteri.

Kesungguhan cinta lelaki terpancar melalui :

1.Kesungguhan dalam melakukan sesuatu buat kekasih/isteri - tanpa sedikit keterpaksaan.

2.Semuanya dilakukan dengan rela, ceria dan penuh bahagia.

3.Dia berasa puas apabila dapat menghiburkan pasangannya.

4.Dia lebih banyak menasihati kerana dia amat menyayangi kekasih/isterinya.

5.Dia mencemburi kekasih/isteri - lantaran itu dia akan mengongkong kebebasan mereka. Konkongan semata-mata oleh perasaan sayang dan cemburu yg meluap-luap.

6.Dia akan kerap menyatakan ketakutan jika kehilangan kekasih/isteri.

7.Dia akan mudah merajuk dan sensitf apabila anda tidak menumpukan perhatian penuh terhadapnya. Kadang-kadang dia seperti anak kecil utk mendapatkan layanan yang terbaik dari pasangan.

8.Kerajinannya ketara, tergambar melalui kesungguhan melakukan apa saja asalkan dapat membahagiakan kekasih/isteri.

9.Mudah merajuk kerana mahukan kata-kata lembut daripada kekasih/isteri. Merasa lega bila pasangan memujuknya.

10.Dia akan gelisah apabila berjauhan dengan kekasih/isteri. Dia akan kerap menelefon dan menghantar SMS.

11.Dia akan kerap bertanya apakah kekasih/isterinya mencintainya.

12.Lelaki yang jujur dan cukup 'mabuk' dalam percintaanya pasti tidak akan melayan perempuan lain sewenang-wenangnya. Dia akan berasa berdosa berbuat begitu tanpa pengetahuan kekasih atau isterinya.


-cukup r wat mase nie...aku nak g tunaikan kwjpn aku nie, dah nak msk zohor..n then nak tito jap...ready nak wat mat mlm nie...need a really gud rest...mlm nie pas mgrb de yassin wing...hhm....xpe2...ptot aku g blajar mat ngn adi kat library tp die pun ade perjumpaan PPP mlm nie..so, len kali je r...hehe..k r Da~

Thursday, January 1, 2009

AkU d TaG...hehehe_N EPI NEW YEAR_

My Top 10 Most Favorite Food
1. Nasi goreng ayam
2. Ayam masak merah
3. Segala cara masakan ayam..sume aku suke..(aym pnggang, aym percik, madu n dll)
4. Tomyam campur yg pedas giler...sedap sgt
5. Sambal belacan
6. KFC bleh tahan r suke..
7. Spicy Mc Deluxe kat McD..Best..
8. Seafood wlupun aku allergic cket..
9. Segala jenis laksa...pleng best laksa penang..licin..(lg2 yg mak aku wat)
10. Kuey tiau goreng

Top 10 Things I Love Doing

1. Dengar lagu..aku gile muzik
2. Usha tenet..minat giler
3. Tulis ayat2 jiwang...huhu...sajak ke...
4. Suke nshtkan org yg bek2...suke sgt...
5. Suke jdy matchmaker x pun suke pastikan yg sum kapel 2 kekal smpai bile2 kalo diorg nmpk serasi.
6. Suke tgk brg2 kms lg2 emas putih..smart giler tp x beli r...mhal...tgk je..n berangan nak beli bile dah keje nnt...huhu...
7. Suke bce novel...penulis yg aku minat, aina emir, ramlee awing murshid, fauziah ashari, damya hana, hlovate n novel2 Creative...makin byk unsure pengajaran dlm novel 2 maken aku minat.
8. Suke masak tp x reti pun sbnrnye...juz minat sgt nak masak...nnt nak msk kelaz mskan...hehe...
9. Suke kumpul beg ngn kasut...hehe...tp yg sush nye x muat rak kasut..beg pulak bersepah2..cam membazer kan tp nak wat cam ne...minat r...
10. Suke salin lirik mase dgr lagu 2..huhu...

5 Things I Love Doing When I'm EMO

1. Nanges r of kos..melalak puas2..
2. Dok sorg2..Tenangkan fikiran..
3. Tido (leh lupe pe yg jdy pas bgn tido)
4. Dgr lagu kuat2..volume pleng maximum..huhu..
5. Akhir2 ni kalo aku ade prob, aku suke bgn mlm..wat solat sunat...(rase teng sgt, cube r)

Top 5 Types of Guys I Adore

1. Loving n caring (kalo loving tp x caring wat pe, tol x, kalo caring tp x loving lg r terok...huhu).
2. X alim x pe, juz yg leh bombing aku dlm bab2 agama nie.
3. Laki yg leh jdy sahabat, d smpg jdy
keksh@suami... (pentg tau)
4. Laki yg jujur n ikhlas ngn perasaan dan perbuatan dy kat aku. (yg ni pun pntg n bkn seng nak dpt)
5. Laki yg sempoi, cool, n TINGGI... (huhu, aku pun x tau nape aku tertarik kat laki yg tinggi, sbb aku rendah kot..maybe..(“,))

5 Things I Love Doing When I'm Happy..
1. Senyum sepanjang mase (cam org gila..huhu, gembira r katekan..kite kene tunjukkan. Tol x)
2. Mesej sume owg..Antar msg yg best2 tue...hehe...
3. Men game.
4. Makan ais krim...
5. Tepon kwn2...


Things I Wish To Happen

Kalo bleh aku nak sgt ade rmai kwn...pas 2 aku nak kwn2 aku x lupe kat aku, sbb aku x penah lupe kat diorg wlu sejaoh mane pun diorg pergi...aku gak nak bwk family aku g Mekah...n Insyaallah bile aku dah kawen nnt aku nak g lg ngan suami tercinta...hehe...Aku nak anak kembar sepasang kalo bleh...setakat nie x miz doa tau...Insyaallah kalo d izinkan...aku gak nak kawen ngn seseorg yg aku tunggu selama nie sbb aku sayang die n harap2 die ikhlas syg aku gak...Insyaallah...

My Top 10 Most Addicted Song

1. Inconsolable-Backstreet boys
2. Cinta antara kita-Duta feat. Baizura kahar
3. Ayat-ayat cinta-Rossa
4. Warkah(lagu tema citer sindarela)-Kumpulan Bau

5.Hampa-Ari Lasso
6. Kau Dan Aku-Nidji
7. Ku Mahu Kau tahu-Hujan
8. Sandaran Hati-Letto
9. Sorry, put the blame on me-Akon
10. Kembali senyum-Izwan Pilus

>>Aku ade top 20 sbnrnye..tp p’mintaan cume 10 kan..hehe..yg pentg aku minat sgt dgr lagu..
Sume lagu aku suke...Yg top 11-20 t’msk r lagu2 Linkin Park, MCR, Artis2 kite, In-Team, Devote n dll<<

People I Wish 2 Tag

Aku x tau sbb aku x rmai member cam ko r safiqa..
Hehe..kang tag si faiz 2 nak pulak dy wat kan..
Tp aku tag Fira..Member uitm aku..n faiz kalo dy nak...

How old are you?

19 taon kalo ikot thn _2day iz new year_... (ikt tol2 5.7 ni bru msk 19 genap)

Are you single?

‘single’ but Not available...hehe...

In what age do you think you’ll get married?
25...Perfect age...Insyaallah...(my dream)

Do you think you’ll be marrying the person you are with now?

Harap2 nye mcm tu r...Tp jodoh kan kat tgn tuhan..aku cume merancg segala yg terbaek...

If not, who do you want to marry?

Maybe pilihan org tua ataupun kalo ade kwn2 sekolah dulu yg dtg meming..huhu...sbb x penah pk nak kawen ngn org len selain ‘die’...hehe...

Do you want a garden/beach wedding, or the traditional wedding?

of kos traditional...hehe...

Your ideal motif?

For nikah-biru cair+putih
For jamuan mkn n b’gambar-ungu+putih@hijau+putih (antara 1 r, ikot pilihan si dia gak...)

Where do you plan to go on a honeymoon?

Kundasang, Sabah...hehe...

How many guests do you think you’ll invite?

x terkire r...kwn sekolah rendah, sekolah menengah mase f1, dak SMKAJB, member2 uitm...kaum kerabat kat ganu, Melaka..huh..rmai sgt...x terkire...

Do you want an extravagant wedding or a simple wedding?

of kos a very simple wedding...but memorable n sweet...2 je aku nak...

Do you want the traditional vows or something you’d make up on your own??

sumthng traditional n like i said, memorable n sweet...2 yg pleng pentg...

How many layers of cake do you want to have?

x penah terpikir pun nak potong kek...kan nak wat ala2 traditional...mane ade kek...huhu...tol ulang thn married leh r...

Do you prefer having your reception at a hotel or at a simple place?

impian nak kat hotel tp aku nie bkn kaya...hehe...nak wat kat umah sush cket...hehe...tgok r mane yg termampu..x leh ckp skrg...blah suami of kos kat umah...belah aku je x tau lg...huhu...

When do you want to get married, evening or morning?
Lepas zohor kot...ari cuti umum...(rmai yg leh dtg)

You’d rather have your reception outdoors or indoors?

indoor je r...hehe...x lawa r...segan je lau wat outdoor...

Do you like a grand entrance for your groom?

Xnak yg grang tp kalo leh nak yg mnyerlah cket r...warna nak yg lembut...corak simple tp lawa...selesa n x panas...2 je r.

Name the song/tune you’d like played at your wedding?

Xtau r nak pkai lagu pe...x rancang yg nie pun...biar parents r yg tentukn...diorg ade pengalamn kan...

Do you want a solemn ceremony or a light one?

simple n moderate

What age do you want to get married?

25...dah jwb kan yg kat atas 2...

Describe your ideal husband/wife
Sebenarnye jwpn nye sama ngan soalan man yg i adore 2...aku copy n paste tp aku tmbh cket r k...1. Loving n caring (kalo loving tp x caring wat pe, tol x, kalo caring tp x loving lg r terok...huhu).
2. X alim x pe, juz yg leh bombing aku dlm bab2 agama nie.
3. Laki yg leh jdy sahabat, d smpg jdy
keksh@suami... (pentg tau)
4. Laki yg jujur n ikhlas ngn perasaan dan perbuatan dy kat aku. (yg ni pun pntg n bkn seng nak dpt)
5. Laki yg sempoi, cool, n TINGGI... (huhu, aku pun x tau nape aku tertarik kat laki yg tinggi, sbb aku rendah kot..maybe..(“,))


- Aku nak tmbah, aku nak yg reti masak..mane tau kalo aku sakit die leh masak kan...n yg suke budak...Aku nak hubungan yg rapat antara ayah n anak...Lg 1, mintak2 yg pndai amek aty org tua...hehehe...

Do you prefer fine dining or just the normal spoon & fork/knife?

Pkai tgn r...Nnt leh maen suap2...romantik...huhuhu...

champagne or red wine?

Soalan nie sape nye idea???
Aku nak wat air mango ngn sirap je r...

Honeymoon right after the wedding or days after the wedding?

Hhhm, pas abes sume majlis due belah pihak, nak terus g honeymoon...Baru rase cam baru kawen...hehe...Yg pntg settle kan majlis dlu...

Money or household item?

Pilih due2 leh ke...hehe...Tp money r kot...

Who will pay for the bills?

aku leh tolong bayar tp pakai wet husband aku r...haha...

How many kids do u like?

hehe...Aku sbnrnye ngidam nak kembar sepasang...kalo x dpt 4 org cukup r...kalo suami nak lebih aku leh pertimbgkan...tp jgn r lebih2...huhu...

A new house for a newly wed or an old one?

Hhm, sebelum kawen memg dah rancg nak ade rumah n kete...ikot r, aku x kesa yg baru key g lame, asalkan leh tinggal dlm rmh 2...hehehe...

Will u celebrate silver wedding, gold wedding, or diamond wedding?

safiqa, aku x phm gak soalan nie mcm mane nak jwb...huhu...x jwb r k...aku bkn pakar bab2 nie pun..x de pengalaman lg...

What kind of cuisine would u like for ur wedding?

Hhm as usual mcm org len wat r..ni pun serahkan kat parents...diorg lebih tau...aku ok je pape...
Will u record ur honeymoon in a cd or dvd?mesti r...kenangan masa hadapan...gmbr nak amek byk2...record biar lawa.

Whose wedding plans would you like to know next?
sape2 yg d tag..hehe...