Saturday, January 17, 2009

AmiNnnn...

-Dalam idop..x byk yg aku harapkan...ape yg aku impikan dan idamkan, aku pcaye aku akan dpt kalo aku usaha..tp andai kata bkn takdir tok dpt ape yg aku idam kan, aku redha...sedey memg lumrah manusia...aku pun manusia yg slalu wat silap...ape yg manis aku akan selalu kenang n pe yg pahet dah pun aku telan. tipu r kalo aku ckp yg aku x rase sket aty ngan ape yg dah jdy dlm mase terdekat nie...pedih sgt aku nak telan, phet sgt smpai rase x terdaya nak bertahan lagi...tp aku tau, ade hikmah ats ape yg jdy kat aku tue..so, aku cume bersabar...kwn, sahabat, teman, rakan dan keluarga...aku syg mereka...andai kate byk kesilapan aku yg x terungkai dlm semua hubungan nie..aku harap biar r ia tersimpul di sebalik kenangan kite bersama kerana aku takot kehilangan insan2 yg aku syg...ape yg aku boleh buat cume berdoa, dan ape yg aku doa aku harap dpt membuatkan jiwa aku tenang tok bebrapa detik nie...hingga saat nye tibe...Doakan aku...

Allah Yang Maha Pemurah, Terima Kasih...
Engkau telah menciptakan dia
dan mempertemukan aku dengannya...
Terima kasih untuk saat-saat indah
yang telah kami nikmati bersama...
Terima kasih setiap pertemuan
yang telah kami lalui bersama...
Terima kasih setiap saat-saat yang lalu....
Aku datang bersujud pada-Mu,
Sucikan hatiku ya Allah...
agar dapat melaksanakan kehendak
dan rencana-Mu dalam hidupku....



Ya Allah, jika aku bukan pemilik tulang rusuknya,
janganlah biarkan aku merindukan kehadirannya
janganlah biarkan aku melabuhkan hatiku di hatinya.
Kikislah pesonanya dari setiap pelusuk mataku,
dan usirlah dia dari relung hatiku...



Gantilah damba kerinduan
dan cinta yang bersemayam di dada ini,
dengan kasih dari dan pada-Mu yang tulus dan murni....
Bantulah aku agar dapat mengasihinya
hanya sebagai seorang sahabat....


Tetapi jika Engkau ciptakan dia untukku...
Ya Allah, satukan hati kami...
Bantulah aku untuk mencintai,
mengerti dan menerima dia seadanya...
Berikan aku kesabaran, ketekunan,
dan kesungguhan untuk memenangkan hatinya...
Urapilah dia agar dia juga mencintai, mengerti
dan menerima aku dengan segala kelebihan dan kekurangan
sebagaimana aku yang telah Engkau ciptakan...
Yakinkanlah dia bahawa aku sungguh mencintai
dan rela berkongsi suka dan dukaku dengannya.
Ya Allah Maha Pengasih,
dengarkanlah doaku ini..



Lepaskanlah aku dari keraguan ini
menurut kasih dan kehendak-Mu.
Allah Yang Maha Kekal...
aku tahu Engkau sentiasa
memberikan yang terbaik buatku,
luka dan keraguan yang aku alami pasti ada hikmahnya
hanya Kau yang mengetahui rahsia di hatiku...




3 comments:

fieqa said...

salam..

aminn~~..
wahh,nice2 words from u..

ko karang sendirik ke ain..ngee~~~

moga Allah temukan jodoh terbek ntok ko..

jgn lupo jmput aku yerk~...^^

_FiQa AiN_ said...

hehe..
ko ni fiqa..
wat malu aku je..
aku pun doakan ko dpt yg terbek..
aminn..
aku x lupe jemput ko nye..

Anonymous said...

salam

saya ada masalah cinta

bleh mnjadi pendengar kpd saya

klu anda sudi mesej saya

0179504539