Saturday, August 28, 2010

Saya Akan Sabar~

So, at last aku update gak blog aku ni selepas sekian lame mendiamkan diri n mkn ati ngn keje yg menimbun...Aku update ni pun sbb aku tengah merasa sedikit kepayahan dlm idup aku skrg ni...ade beberapa masalah; kecelaruan, penipuan, pengkhianatan, sakit ati, kekecewaan...tp Alhamdllh masih ade jugak terselit kegembiraan untuk aku tersenyum :) Tempat mengadu???ade tu ade tp sush cket jadi aku pun update la blog ni..dapat la jugak ilangkan sejenak masalah yang melanda diri..haha...

Anyway, ngah wat resume...tempat praktikal pun x pilih lagi tapi aku stand by je resume..yg kelakar time nak isi bahagian awards and achievement...haha..segala mende aku letak, laz2 bace balik rase mcm angkat bakul sendri..haha...tp nk wat mcm mane, kang xde yg nk amek aku praktikal kang...

Beberapa minggu yg lepas, byk kali x tido semata2 nk siapkan projek ngn pertandingan yg aku masuk ni...penat sangat sbb bukan penat x tido..tp penat menahan perasaan sbb kene bekerjasama ngn org yg x nk wat keje, perangai cam budak2, n bile kene marah or kene tegur mula la nk ngutok, mcm x de keje lain..aku penat sangat nak layan org x matured mcm ni...senang citer MENYAMPAH...tp berbaloi r sbb group aku menang pertandingan tu n lantak la dia nak ckp dia ade wat keje gak ke dia ade tlg ke sbb pada aku ape yg dia tolong tu x memadai ngn ape yg aku dah wat...n i dun ever care if sume org X puji pe yg aku wat tp puji DAK tu je sbb aku tau aku mampu wat bende tu better without dat annoying person..tp actually aku x la mrh sgt ngn dia tu sbb aku tau aku ni emo terlebih kdg2, cume bile aku terbace n terdgr satu statement kutukan dy kat aku n disambut oleh yg lain..aku rase betapa hipokrit nye budak2 ni dpn aku, n aku cukup BENCI melihat wajah MEREKA yg hipokrit tu...HAH!!kan dah panjang aku bebel ni...tah pape je aku ni..tp seyesly, i'm so happy dpt menang pertandingan ni...n tq yg IKHLAS mambantu...aku hargai sgt2 jasa korg...

Aku ade bace satu blog ni n aku sangat tertarik pada post die mengenai kesabaran...sangat2 menusuk ati aku untuk bersabar...Untuk itu, aku akan tingkatkan lagi tahap kesabaran aku ni...Memang dah selalu sgt aku tahan sabar sampai aku rase nak nangis tp aku tau aku BELOM cukup sabar lagi, buktinya..hah, tgk la ayat kat atas tu..hehe..kan marah tu kan..Jadi InsyaAllah aku nak belajar jadi seorang yang sangat2 penyabar sebab aku ni panas baran tau(*dah berkurang dah sekarang, sejak belajar kawal kemarahan itu tuntutan dlm Islam)...orang selalu ckp aku garang tp dulu mase sekolah menengah aku x mcm ni pun...tu yg pelik sikit...hehe...sekarang ni je jadi garang...x kesa la sbb aku tau bile aku sabar, kemanisan nye akan dtg juga akhrnye, mungkin CEPAT mungkin L.A.M.B.A.T. ..Jadi, sampai sini je..mau belajar pulak...

B4 shut down, ni la gmbr aku mase pertandingan tu(projek groupku adalah bertajok STAFinder)...Semoga kemenangan kali pertama ini akan membuahkan kemenangan yg seterusnya...Aminn....Yg bwh tu gmbr ramai2..sume yg masuk sume nye menang..Alhamdulillah..


2 comments:

Nurfazilah Cipa said...

hait??sapekah budak itu..?meh cni aku flying kick die..bahahha~~

_FiQa AiN_ said...

haha..xleh bgtau..ko kenal...